fortsättning..

 Det första jag gjorde när jag kom hem den där morgonen 5 september var att slänga allt som fanns i kylskåpet, skafferiet och i frysen. Allt för att underlätta den kommande perioden från helvetet. Det var så de kändes den första veckan, man är sugen på allt och mår riktigt dåligt. Det är sjukt hur kosten kan påverka ens humör och energi så pass mycket som den gör. Efter den där helvetesveckan började allt känns positivare igen, jag hade stått emot!
 
Sedan den 5 september har jag inte ätit något onyttigt eller sött alls.. Min stora last har alltid vart godis. Och det är när man slutar att äta det som man inser hur beroende man har vart. Jag har haft ett riktigt sockerberoende som jag har låtsas att inte känna till.
 
Jag har valt att äta en variant av GI metoden.. Jag äter inte längre pasta, ris, potatis eller bröd och har inte gjort det på en månad och mitt sockersug är helt borta. Istället har jag valt att bytta ut alla kolhydrater mot grönsaker, quinoa och bönor och vet ni..Det är inga problem alls.. Om jag ska vara ärlig tycker jag  faktiskt att maten som jag äter nu är godare än maten jag åt tidigare. 
 
Sedan jag började äta bättre har jag även börjat må bättre. Jag är inte lika trött längre, jag har mer ork och energi och känner mig gladare och positivare. Bara det gör ju att man vill fortsätta med det här.
 
Jag är så jävla stolt över mig själv!
 
 

Kommentera inlägget här :