Viktnedgång

Det är inte så att jag inte är nöjd med min kropp, för det är jag. Men det som har och känns jobbigt fortfarande är att folk runt omkring än inte tror att man kan vara nöjd pga. sin övervikt. Jag har alltid tyckt att jag är fin som jag är!

Det började med att min vän gjorde en magsäcksoperation och gick ner massvis i vikt och mådde riktigt bra, hon såg pigg och fräsch ut. Efter det började jag själv tänka efter om jag kanske ville göra det jag med, jag velade fram och tillbaka.. När jag väl bestämde mig för att JA jag gör det så bokade jag tid på vårdcentralen för att därifrån kunna få hjälp med detta.
Jag kommer ihåg hur nervös jag var för att för första gången i mitt liv prata om min övervikt med någon utanför familjen. På vårdcentralen får jag svaret att jag har för lågt BMI... suck..
Egentligen kanske man borde bli glad för att man väger för lite men å andra sidan så hade jag helt och hållet ställt in mig på att göra den där jävla operationen.
Vi satt och prata länge om detta och jag kände att jag kunde öppna mig och prata om det som alltid har känts jobbigt.

När jag den där soliga morgonen 5 september 2012 klev ut från vårdcentralen bestämde jag mig att förändra mitt liv. Jag ska klara det här på egen hand om det så ska ta flera år!
 
Nu är det dags för förändring!

Kommentera inlägget här :